Telefonische bereikbaarheid

In deze telefoonwijzer staat nuttige informatie over de wijze waarop de telefonische bereikbaarheid van de praktijk is geregeld en hoe u daar optimaal gebruik van kunt maken.

Zodra u de praktijk belt hoort u belangrijke informatie en krijgt u instructies. De informatie kan per dag verschillen, dus luister de gesproken tekst altijd helemaal af.

 

Bellen voor een spreekuurafspraak

Afspraak dezelfde dag:

Tussen 8:00 uur en 10:30 uur kunt u bellen om een afspraak te maken, behalve op woensdag. Doorgaans wordt voor een consult ongeveer 10 minuten gereserveerd, zo nodig langer in overleg met de doktersassistente. Bij medische noodzaak kunt u altijd dezelfde dag nog een afspraak krijgen. De assistente is geschoold om de urgentie te bepalen, eventueel na overleg met de huisarts

 

Afspraak andere dag:

Van 11:30-12:15 en 13:30-14:30 uur kunt u bellen voor een afspraak op een andere dag, behalve op woendag. Voor een gewenste afspraak op een bepaalde dag hoeft u niet perse op diezelfde dag te bellen. U kunt op elke dag een afspraak maken voor een andere dag, behalve op woensdag. Dan is de praktijk alleen bereikbaar voor spoedgevallen.

 

Bellen met een vraag

Van 8:00-10:30, 11.30-12.30 en 13.30-14.30 uur is de assistente ook bereikbaar voor telefonisch vragen of adviezen. Belt u na 14:30 uur met een dringende vraag die niet kan wachten tot de volgende dag dan krijgt u assistente te spreken door een 3 toetsen te toetsten.

 

Wachtrij

Als u ons belt krijgt u altijd de praktijk aan de lijn voor spoed (toets een 1) of herhaalreceptenlijn (toets een 2), maar kunt er niet altijd bij in de wachtrij. U krijgt dan te horen: “wegens de grote telefoondrukte kunt u er in de wachtrij niet bij, excuses voor het ongemak probeer het op een later tijdstip nogmaals, de verbinding wordt verbroken”.  

Er kunnen maximaal drie patiënten tegelijk in de wacht staan. Bij een langere wachtrij zou de wachttijd te hoog oplopen. Nu worden 85-100% van de bellers binnen vijf minuten te woord gestaan, afhankelijk van de drukte die dag.

 

Wat te doen bij grote drukte:            

  • Staat u in de wacht en duurt het wachten lang, blijf dan aan de lijn, u komt altijd aan de beurt.
  • Blijft het druk, probeer het op een later tijdstip of een andere dag nog eens.
  • Belt u voor controles of zaken die niet persé op de maandag of vrijdag gezien moeten worden bel dan voor een afspraak op één van de andere, minder drukke dagen van de week.

 

Balie aanloop

Om oplopende wachttijden aan de telefoon te voorkomen vragen wij u vriendelijk om de assistentes het eerste deel van de ochtend ongestoord de telefoon af te handelen. Gelieve spreekuurafspraken niet aan de balie maar alleen telefonisch maken, behalve bij een spoedgeval. Blijft het alstublieft telefonisch proberen!

 

Herhaalrecept

Een herhaalrecept kunt u bestellen door een 2 te toetsen als u de praktijk belt en uw herhaalrecept inspreken. U kunt ook onze receptenlijn bellen op telefoonnummer 212179 of een account maken op onze website. Tenslotte kunt u receptendoosjes of etiketten op de praktijk in de daarvoor bestemde herhaalreceptenbus deponeren.

                                                  

Koffie- en lunchpauze en andere werkzaamheden

  • Van 10.30-11.00 uur is er koffiepauze, van 11:00-11:30 uur wordt de herhaalreceptenlijn afgeluisterd, postverwerking en laboratorium- werkzaamheden en overlegt met de huisarts
  • Van 12:30-13:30 uur de lunchpauze
  • Van 14.30-17.00 uur zijn de assistentes druk met administratie en behandel taken.

 

Begrip

Ondanks al onze inspanningen kan het door ongewone drukte het voorkomen dat de praktijk tussen 8:00 en 10:00 uur ’s morgens toch moeilijk bereikbaar is voor het maken van een spreekuurafspraak. Wij vragen in zo’n situatie om uw begrip. 

 

 

Bereikbaarheid

 

Buijs:                  0229-272424

Grootenhuis:     0229-212124

Visser:                0229-242420

 

Receptenlijn:     0229-212179

Spoednummer: 0229-271938

 

Routebeschrijving

gezondheids­informatie